TACK JESUS!

Handen på hjärtat, jag är rätt dum egentligen. Jag har väldigt svårt att förstå saker som jag inte har erfarenhet av om det inte känns nädvändigt. Alltså att tex inte våga prata inför folk. Jag ser ingen svårighet med det och jag ser det inte som något negativt att kunna göra det, därför har jag väldigt svårt att förstå folk som inte kan stå upp och prata inför andra människor.
Jag lever ett liv som många människor har svårt att förstå. Jag är kristen. Många tycker det säger allt, jag måste engagera mig i saker och vara en perfekt och duktig liten flicka. Att jag är engagerad kan nog ingen säga emot, för det är jag och det tycker jag om att vara. Men jag är långt ifrån perfekt, ojojoj så långt jag har dit. Som att simma runt jorden i kvicksand.
Många har nog ganska svårt att förstå hur jag kan vilja spendera min tid i kyrkan. Men jag skulle vilja ställa frågan tvärt om. Hur kan du inte vilja spendera din tid i kyrkan?
Om du läser min blogg i en månad och fortfarande tycker kyrkan verkar som ett vansinnes ställe där alla har tråkigt, så ska jag sluta blogga.
Jag har svårt att förstå hur en människa inte kan tro på Jesus. Eller nej, det har jag också. Jag har svårt att tro, att tro för mig är som att gå runt i en ring och undra som det finns nått hörn. Gud är mer en vet än en tro för mig. Jag liksom vet i hjärtat. Hur arg jag än är på Gud kan jag inte minnas en enda kväll jag somnat utan att be. Det går liksom inte, för jag vet. Det är som att sitta bredvid sin bäsa kompis med världens nyhet och inte berätta. Det är ju bara galet. Så när jag är så säker, när så många andra är så säkra undrar jag varför är inte du så säker?
Nu på kvällen har jag varit på UR-möte. Det är ungdomsstyrelsen i kyrkan som träffas och beslutar saker och sånt. Idag utvärderade vi 2011 och lag upp en liten plan inför 2012. Sen gick vi och åt tillsammans och vi har skrattat så tårarna sprutat på oss. HELT seriöst utan att överdriva, tårarna sprutade. Det är underbart. Fantastiskt underbart. Jag undrar vad jag gjort som förtjänat allt de här goda?

Kommentarer
Postat av: En tjej som behöver höra en åsikt..

Hej, vet inte riktigt varför jag skriver det här men kände att jag ville. Jag är själv kristen men jag gillar inte kyrkan. Konstigt? Ja det är det. Men jag har aldrig haft problem med kyrkan förut. Men efter att min lilla syster dog och när tre till personer i min släkt dog blev det så att jag spendera ganska mycket tid i kyrkan. Och därefter har jag bara tänkta på kyrkan som sorg och tårar vilket gjorde att varje gången jag går in i en kyra så stannar mitt hjärta till och jag vill bara springa därifrån. Jag mådde väldigt dåligt och min hat till kristendomen växte mer, det kändes som jag skrek rakt ut men varför hjälpte inte Gud mig som alla säger att han ska hjälpa. Det kändes som alla svek mig </3



Jag hoppas verkligen att dom kommer/vilja svara på den har kommentaren, så jag kanske kan börja gilla kyrkan igen. Du kanske tänker " vad ska jag svara på?" det är svårt att svara på, men jag skulle bli riktigt glad om du försökte svara. <3

2012-01-05 @ 22:18:08
Postat av: Cecilia

Hej!

Jag får inte alls fram de rätta orden just nu, men jag förstår hur du känner dig.

Jag har själv en bror som dog för några år sedan.

Och när han dog var jag så arg på gud för att han inte hade hjälp min bror.

Men för mig var kyrkan räddningen. Där har jag funnigt tröst och förståelse.



Det känns som om jag vill säga så otroligt mycket mer, men jag får verkligen inte fram orden just nu.

Men snälla, mejla mig på [email protected].

Jag tror jag kan hjälpa dig, och du kanske kan hjälpa mig?

Du kan bara mejla och skriva att du var tjejen som komenterae på frokenfritzon.blogg.se så kan jag fundera lite och sedan skriva ett mejl till dig och berätta min historia och hur jag tänker.

Eller så kan du skriva frågor till mig. Eller om du bara vill skriva av dig någon gång.

Så mejla mig gärna!

2012-01-06 @ 18:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback