Lika unik hela tiden!

När man kollar statistiken på blogg.se så står det Blå= unika besökare och röd=sidvisningar. Det betyder att första gången på ett dygn nån går in på min blogg så får jag en sidvisning och en unik besökare till statistiken. Alltså är du nu en unik besökare och en sidvisning. Men om du under samma dygn går in på min blogg igen så bidrar det bara till en sidvisning. Då är du, enligt blogg.se, inte längre unik, förän nästa dygn. Jag tycker det är ganska dumt. Väldigt dumt faktiskt. Jag tänker att om Gud hade ett bönesystem som var uppbyggt på samma sätt, om dygnets första bön var unik och de andra inom de dygnet bara var lite påfyllning så vore det ju sjukt. Jag tror inte att Gud sitter vid "Världens befolknings bönesystem backstage" och tänker: jaha. Klockan är 10.35, Malin sänder iväg sin första bön idag. Hon ber om att det ska vara God mat för hon är redan hungrig. Vad bra att hon gör det. Bra tjej de där, synd att hon inte gillar blodpuddingen hon får till lunch bara. Klockan 22.03: Äh, är det hon igen, den där Malin alltså. Nu ber hon om att hennes vänner ska ha det bra, för ett brustet hjärta där, en relation där. Barn i afrika och en god natts sömn. Svar på gårdagens bön och så tackar hon för livet. Men gnäller över dåligt bönesvar då lunchen var hemsk. Äh skit i de, har redan lagt ner tid på henne idag" Jag tror att Gud vid minsta lilla getbön. Om det så är "Tja Gud, lite nervös nu.. var med mig! Amen" Eller värsta långa uppsatsen om att livet är underbart och att tron är stark just nu, stuttsar upp ur sin Guldtron och ropar "JAAA! Mitt älskade barn Malin hör av sig. Jag petar lite på den här kompisen så den säger nått bra. Hon är värd det bästa jag kan erbjuda och hon ska följa mig. Hon är mitt finaste mästervärk!" och jag tror att Gud tänker PRECIS lika dant när du ber till honom. Jag tror han jublar lika mycket om det är första gången eller 20089675382926448202548920274 gången du ber. För honom är du och jag lika unika varje mikrosekund av våra liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback