Oavsett vad

Igår kväll satt jag och plastade. Det är när man gör dom görna balarna vita genom att lägga dom på en grej som snurrar när man trycker på en spak och plasten dras runt tills en röd lampa lyser. Då ska man dra i en annan spak så balen rullar av och sen börjar det om med nästa. Jag vet inte, men du kanske hö hur tråkigt det låter? Ah, det är tråkigt. Men en spännande grej är att plasten kan göra en ful bal fin. Oavsett om bal ser ut hur som helst innan så ser alla balar i stort sett lika ut när plasten är på. Jag tänker att det är lite som Guds förvandling av människor. Jag tror att oavsett hur en människa varit, vad en människa gjort, så ser Gud oss med plasten på. Alla är vi människor, oavsett om vi missbrukar, förstör eller hotar så älskar Gud oss lika mycket för det. Även om andra människor ser dig som en kvaddad bal så ser Gud till att du mättar lika bra som alla andra. Men du kanske är lite svårare att transportera.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback