En fin dag.

Jag vaknade i panik! Alice tröck upp hemtelefonen mot mitt huvud med orden "Det är nån som vill prata med pappa men du duger" Jag sneglar mot klockan, den visar halv tolv. Shit tänker jag, varför sover jag nu? Harklar mig för att låta pigg i telefonen. "Hej, jag ringer från centrumblommor. Jag har blommor här till.. PIP (telefonen varnar för slut batteri) ..Sune Fritzon, är det någon hemma i eftermiddag så vi kan komma förbi med dem?... Tusen tankar snurrar i min nyvakna hjärna. "Varför skulle pappa få blommor hemkörda? Klockan är halv tolv, han fyller år idag! Jag har glömt ge honom frukors på sängen, värdelös dotter jag är! Nej, pappa fyllde för några veckor sen.. *andas*"
Idag gjorde jag först en riktigt dum grej. Jag åkte och handlade med mamma kl 16.00, dan före midsommar. Hur tänkte vi då? Vi tänkte inte...
Sen gjorde jag en bra sak. Jag åkte till en av tanterna i församlingen och klippte hennes EXTREMT långgräsiga, myrbostäckta och OJÄMNA gräsmatta. Fikade lite, spelade maxi yatsy och pratade. Hon är änka sen ett tag tillbaka och nu mycket gammal men go. Älskar denna tant, dels för att vi är rätt lika, vi är faktiskt släkt. Men också för att hon alltid, alltid, alltid möter upp mig med öppen famn och ett glädjetjut! En av mina förebilder, helt klart!
Nu önskar scoutiga bondMalin sig själv lite civilisation och DIG en underbar midsommar!
KÄRLEK! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback