Mysteria-a-a-aaa!

Skit under naglarna. Skit i mönstrerna i händerna. Flottigt hår. Kalla nätter. Varm choklad. Skojkrig i militärtältet. Leda lägerbål för 250 personer. Sitta på en kontroll på spårning med massa kolor och frysa. Hämta vatten i dunkar. Ta ett kallt dopp i ensen. Elda för värme och varmvatten. Inget twittrande. Inget facebookande. Inget instagram. Ingen blogg. Ett och annat sms och nått telefonsamtal på mindre än 10min. Scoutläger.
Jag har varit på ett tiotal läger. Snart tjugotal tror jag. Jag började åka med pappa som ettåring, sen har jag varit fast. Jag har åkt på kanske 12-13 scoutläger (eftersom det inte varit varje år). Nu har jag varit på mitt första som riktig ledare. Det var på käraste ensro utanför Rättvik. Åh jag älskar det. Det är meningen att man ska va skitig och äcklig. Att ta i en kastrull och bli svart av sot. Att sova i feacedress på luftmadrass och frysa. Att bara släppa allt. Fokusera på scouterna och chilla runt. Det är kul att få lägga på sin ungdomliga accent och prata med tonårsbesökare som ororar scouter och ledare. Trevliga och pratsamma tonåringar som verkar som gansters men inte är det, de gillar jag! Jag gillar läger. Tror att sommarlägret moviestar som börjar på tisdag blir mitt tjugonde läger... Veteran, coolt. Lycka. Åk på läger, utmanar er! Och TREVLIG MIDSOMMAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback