Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Idag knäppte min klass spexfoto, jag var inte med. Jag är hemma och sjuk, nästan frisk men ändå hemma. Jag har 13skoldagar kvar till avslutningen. TRETTON! Om två veckor är det showvecka så den 24/5 tycker jag att ni alla ska komma till aspenaulan och kolla på showen, den kommer bli superrolig tror jag! Sen är det bal, den 11 juni är det bal, UNDERBART!
De senaste dagarna har jag ställt mig frågan Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Tänk vad världen är fin. Tänk så mycket gott det finns, det är så fantastiskt, och det får jag se. Jag börjar ana att jorden inte är blå med gröna plättar utan rosa och fluffig. Sen tänker jag på barnen i afrika och inser att världen är rätt svart och slät ändå. Vad har jag gjort för att förtjäna att bo på den rosa fluffiga sidan? Inte ett skit. Vad har de stackrarna gjort för att förtjäna att bo på den svarta hårda sidan? Inte ett skit. Hur kunde det bli såhär? Varför har just JAG det så bra? Av vilken anledning tänkte Gud att Malin ska få bo i Tierp, hon ska älska Tierp, ta hand om sina vänner, vara välengagerad, säga vad hon tycker och alltid ifråga sätta mig. Hon ska längta tills hon får bära sin rosa långklänning och glädjas varje gång hon ser sina vänner och drömma om att få många fina barn. Och varför tänkte Gud att Hubert ska bo i en fattig afrikansk stad, han bor på gatan, kommer dö imorn om han inte hittar en möglig brödbit som han kanske blir matförgiftad av. Han har inte lärt sig att skriva eller läsa, han ber till Gud varje dag om att han ska få överleva ett dygn till för hans mamma är sjuk och behöver honom. Det ända han ser är just nu, varje dag är ett mirakel, varken han eller hans mamma har råd eller kraft att hjälpa andra och ingen bryr sig om dem. Hubert vill bli läkare men ingen tror att han kommer komma dit. Varför är det så? Hur tänkte Gud nu?
Jorden är blå med gröna plättar men agerar inte så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback