Välkommen till Hotell Central det är Rut...

Min roll i Centralskolans show 2012 var städerska på Hotellet (hotell-tema). Mitt stora uppdrag var att flirta med direktören, men också att fara runt och vara lite rolig. Startdansen är fin då tjejerna börjar med en dans som bryts med Sean banan- låten och Jag rullar in Gustav på städvagnen. Och sen, mitt under min städning så dyker han upp och han börjar sjunga Lars Winnerbäcks "kom ihåg mig då" och Rut, hon smälter som smör i solsken. Rut är jag, städerskan. Direktören, Gustav heter Lasse.
Nästa dag dyker han åter igen upp under min städrunda och ber mig sluta för att följa med honom på dans. BUGG! Åh vad kul det är att dansa bugg, och bra gick det idag också! Fast innan har vi dansat foxtrot till Sofia Edén med "make you feel my love" då även ett frieri skulle äga rum.
Direktören räddar Ruts glasögon från busungen som driver runt på hotellet, men som då skickas hem. Rut och Lasse bestämmer sig för att sälja hotellet för att flytta till Spanien och bygga ett nytt hotell där. För i Tierp är allt möjligt, här är det jättebra!
Mycket kortfattat om romansen på Hotell Central.
På en och en halv timme övergår jag från städerska till hotell direktörska. Jag är döjd, publiken var nöjd, Kerstin var nöjd. Nu är det bara spanien kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback