"Jag vill inte ha ett lätt liv - utan ett rätt liv"

Citerat Patric Forsling, föreläsaren, predikanten som gett inspiration och hopp till mig i detta nu. Som är så sjukligt bra talare och som på köpet är både rolig och trevlig. 
Efter en fruktansvärt jobbig vecka med dagar då jag tillbringat minst 12 timmar hemmifrån i sträck med massor av göra. Sånt som jag insett att jag inte klarar av. För jag är bra som jag är, jag kan mycket, men jag kan inte allt och det är något som kan vara så himla svårt att acceptera ibland. Men Gud är Gud och Jag är Malin. 
 
Min vecka räddades av helgen, egentligen kändes det som att mitt liv räddades av helgen. Av second hand rundan och middagen med Linda och Arvid. Eftermiddagens fina samtal med Linda och av killarna som var så himla fina och tog hand om mig. Av alla människor jag kände igen och de jag inte kände. Att våran fina familj MSV är så himla underbar. Och att vi fått gift ihop oss med metodisterna och framförallt baptisterna och fått bildat MITT, equmenia mitt, det nya släktet. Vi har grävt och armerat, nu är det dags för jutning. Vi ska bygga upp detta släktet och föra det till historien och där får lilla jag vara med. Jag är med i styrelsen. Jag är den första människa i historien som är under 18 och sitter i styrelsen för en av equmenias regioner. 
 
KÄRLEK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback