Fint

Idag på tåget hem satt jag mitt emot ett par i 25-30års åldern och deras tvååriga dotter. Jag tror att dom kom från Istanbull (men är inte säker alls). Jag småpratade lite med dem på engelska och efter ett tag kommenterar kvinnan att mina örhängen är fina. Jag hade mina korsörhängen i "silver" som är relativt stora och hängande, ja sånna moderna som typ dom flesta har.. Jag tackar för komplimangen och hon berättar att om hon skulle bära något liknande i sitt hemland så... Hon visar *halshuggning med handen över halsen*. Jag blir lite småbekymrad och lider med paret som inte för leva ut sin religion i sitt hemland.Då drar hon upp ärmen på sin jacka lite och visar ett liten kors på undersidan av handleden som är kanske 1x1cm, hennes man visar då ett likadant på sin arm och han lägger in kommentaren "Tattoo". Jag tycker bara det är så himla fint att deras tro är starkare än lagen tillåter och att dom i smyg tattuerat in små kors på kroppen.

Kommentarer
Postat av: Tilda

Vilken berättelse! Fantastiskt härligt men hemskt på samma gång.. :/

2012-09-20 @ 22:51:25
URL: http://matildakolm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback