Livets sköra tråd

I säkert närmare två veckor har jag känt mig rätt okry. Inte sjuk men inte helt frisk. Det blev värre och efter besök hos skolsköterskan och samtal till vårdcentralen så fastställdes i torsdags min diagnos: halsfluss. Imorn ska jag till läkarn för kontroll osv. Jag har mest gnällt (mer än vanligt) den senaste tiden och tyckt rätt synd om mig själv. Så kom idag. Trafikolycka i svanbyrondellen. Jag har ingen aning om hur det gick men jag har en känsla (som kan va väldigt fel) att det gick bra och att ingen kom till någon större skada. Men ändå. Det var den lilla grejen. En man blev skjuten vid vegavallen (idrottsplatsen). Och här sitter jag och tycker synd om mig själv för halsfluss. Det är sjukt hur livet kan vända. En halsfluss hit och dit är ingenting jämförelse med att bli skjuten eller krocka. Det är otäckt, det är en sak som är säker. En annan sak som också är säker är att det är flera berörda som inte mår bra. Så låt oss medmänniskor iallafall sända en tanke eller bön till dessa. För de behöver det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback