SVAR!

En tjej som behöver höra en åsikt.. om TACK JESUS!:
Hej, vet inte riktigt varför jag skriver det här men kände att jag ville. Jag är själv kristen men jag gillar inte kyrkan. Konstigt? Ja det är det. Men jag har aldrig haft problem med kyrkan förut. Men efter att min lilla syster dog och när tre till personer i min släkt dog blev det så att jag spendera ganska mycket tid i kyrkan. Och därefter har jag bara tänkt på kyrkan som sorg och tårar vilket gjorde att varje gång jag går in i en kyrka så stannar mitt hjärta till och jag vill bara springa därifrån. Jag mådde väldigt dåligt och min hat till kristendomen växte mer, det kändes som jag skrek rakt ut men varför hjälpte inte Gud mig som alla säger att han ska hjälpa. Det kändes som alla svek mig </3

Jag hoppas verkligen att dom kommer/vilja svara på den har kommentaren, så jag kanske kan börja gilla kyrkan igen. Du kanske tänker " vad ska jag svara på?" det är svårt att svara på, men jag skulle bli riktigt glad om du försökte svara. <3


Hej! Modigt att du vill dela med dig av vad du känner! Självklart svarar jag och hoppas det ska hjälpa dig något. Anledningen till att svaret kommer idag är att jag bett en kompis läsa din kommentar och hjälpa mig med svaret.

Vi tycker inte alls det är konstigt att du inte gillar kyrkan och förknippar kyrkan med just jobbig sorg och ledsamhet.
Men jag säger ändå be, bönen är den huvudsakliga lösningen. Om du har en hemförsamling eller en kyrka som du brukat vara i, ta med dina kommpisar dit om det är någon tonårsverksamhet eller nått annat kul. Som Linda säger så kan de första gångerna bli jobbiga men ditt hjärta komner inte stanna. Och du kommer att få stor nytta av det framöver.
Linda säger även såhär:
Gud gör bara gott. Allt som sker utanför godhetens ramar är orsakat av någonting syndfullt, orsakat av ONDSKAN. Men jag vet hur övergiven man känner sig när man går igenom en tuff period och Gud tycks vara obefintlig. Det är många gånger jag känt att Gud flytt från mig när jag behövt honom som mest. Men när jag klarat mig igenom tuffa perioder i livet och kommit ut tusen gånger starkare så har jag kunnat se tillbaka på mig själv och den smärta jag genomgått. Och där mitt i allt kaos, mitt i all smärta och sorg så har Gud existerat och verkat.
Gud är alltid med dig. Han är inte bara med dig ibland. Han är inte bara med dig när du är glad och mår bra. Han är framförallt med dig då du mår som sämst. Var inte rädd för att konfrontera Gud. Fråga vart han håller hus. Bli arg. Gud tål det.
Jag tycker det är otroligt svårt att förstå Gud och se vad han svarar. Det kan vara av den enkla anledningen att svaret inte är som jag vill och då stirrar jag mig blind på det som jag vill att svaret ska vara, istället för att se vad han faktiskt har att säga. Så jag vill råda dig att försöka öppna upp och se vad Gud har att säga dig. 

Du får hemskt gärna maila mig om det är något mer. 
Jag hjälper gärna till och kan jag inte så frågar jag nån som kan om hjälp! 
Min mail är
[email protected]
Jag ber för dig och önkar dig stort lycka till!

Kommentarer
Postat av: En tjej som fick svaret!

Hej igen, jag ville bara tacka dig för att du svara på min konstiga fråga. Svaret hjälpte jätte mycket, jag kommer nog inte gå till kyrkan men jag vet nu att jag inte blev sviken det kändes bara så. Det kommer nog ta ett tag innan jag kan gå in i en kyrka utan att få en liten hjärtattack. Men snart kanske jag inte ser på kyrkan med hat för all sorg den orsakat. Men om jag ska erskänna så börjar jag känna lugn när jag ska gå till kyrkogården, mitt hat har börjat försvinna. Tack <3

2012-01-06 @ 14:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback